Trans Direct

1.2 33 reviews
Quality 1.2 Service 1.1 Value 1.2
Is this your business? Claim your listing to manage reviews, update your profile, and connect with customers.
Claim my listing

Reviews (33)

1.2
33 reviews
Excellent
0
Great
0
Average
1
Poor
3
Horrible
29
Businesses on Word of Mouth can’t pay to hide reviews. Read more about our review policy here.
Joel P. 20 Feb 2026 1 review · 600 points

Entrusted with a time-critical pallet that they did not deliver

We entrusted this company with a time-critical pallet delivery from Melbourne to Sydney. The pallet was collected on Monday with an ETA of Wednesday. What followed was a week of frustration and complete operational failure.

There was no delivery. After multiple phone calls and repeated attempts to obtain accurate information, we were given vague assurances but no concrete update. By Friday, the pallet still had not arrived. We were then informed - only after we called them yet again - that delivery would not occur until the following Monday.

This shipment was required for a conference event on Saturday and Sunday. The failure to deliver on time compromised over six months of planning, preparation, and investment. As a direct result, we were unable to proceed with one of our scheduled events. The reputational and operational damage caused by this delay cannot be overstated. They then had the audacity to charge a redirection fee to send it back to Melbourne, despite failing to deliver the item in the first place.

Time-sensitive freight requires reliability, transparency, and accountability. Unfortunately, Transdirect demonstrated none of these qualities. The lack of urgency, poor communication, and failure to meet a straightforward interstate delivery timeline between Melbourne and Sydney is entirely unacceptable.

I would strongly caution anyone relying on deadlines or critical event logistics to consider alternative providers.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
JC
josh C. 20 Sep 2024 1 review · 600 points

Worst courier middle man

The worst middle man around Do Not ever waste your money with this middle man.
My initial quote to deliver a parcel was $72 on the website , when I got to the checkout it went to $92.
I booked it anyway. They said it would be picked up Monday... It took them a week and 3 different times to rebook in this pickup with no notification from them I had to email them every time .
They didn't even deliver the parcel to the address I paid for the buyer told me they dropped it off to their sister 3 suburbs away because they told her they couldn't deliver it to the address that I ordered.

1 week later they told me the parcel was over weight and gave me 5 days to dispute it the next day they charged my account for the extra weight which I have proof and a photo of the box on my scales..
Im currently getting the entire purchase refunded though westpac.

Never EVER go through these guys, go to E-go or any other courier instead.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
Tree P. 22 Jul 2024 2 reviews · 600 points

Margins over service! profit over people!

By using transdirect, your using CouriersPlease, the worst couriers in Australia, just read their reviews. Obviously Transdirect has one thing on their mind, $, because couriers please are the cheapest and owned by an asian company abroad.

By teaming with CouriersPlease they are deliberately ignoring customers and the thousands of negative reviews and supporting a foreign company (singapore post) with a truly slimy policy.

Just really passionately hate this company. DO NOT USE THEM!

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
CP
Chris P. 14 Mar 2024 1 review · 600 points

Freight services

FREIGHT SERVICES offers lots of options

Quality
3/5
Service
2/5
Value
3/5

Approximate cost: $1135

Bee R. 01 Mar 2024 1 review · 600 points

Con artists avoid at all costs

An additional charge taken from my account without adequate notice or proper explanation! Weight and dimension of package were correct, yet they took an extra 30% on top of the original fee. Scam artists that under quote to get business and then charge an additional fee later on! Avoid and go with a reputable courier!

In mediation Transdirect responded with the usual...sorry for the bad experience etc. They then fell into what seems to be typical pattern where they say there were differences between the dimensions given and their measurements. These differences are likely known soon after collection, but they take weeks to inform you, don't give you a chance to respond and simultaneously debit your account with an additional charge.

It would appear the approach is to underquote to win business and then sneak a stealth charge at a later date to make the margin up! Many similar reviews we can't all be wrong!!!

Think twice before dealing with these con artists! Stick to reputable freight companies!

Quality
2/5
Service
1/5
Value
1/5

Approximate cost: $250

JS
60a335ef 17 Jul 2023 1 review · 600 points

There seems to be a common theme with this company: the service is adequate but they overcharge by using dimensions greater than as-measured. This happened to me. The overcharged amount ($60) is not worth the cost of lodging a claim with the Magistrate Court ($55), so all I can do is warn people not to use this company. Despite supplying extensive measurements and photographic proof they were wrong, they refuse to refund me. I even offered to take the package to their local depot to get it remeasured, but they declined. They are convinced their infra-red sensor is more reliable than a tape measure. I think they are scared of the consequences of admitting their measuring procedure is not always right.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5

Approximate cost: $180

DC
damienc162 12 Jul 2023 1 review · 600 points

Terrible experience. DO NOT USE!
4 boxes sent total weight 59kg. Heaviest item was 40kg. 3 boxes delivered. 1 could not be found for days delivered to wrong address. Poor communication. No accountability
Now have been charged be overweight fee of $363 saying boxes weighed 216kg.
IMPOSSIBLE. My husband carried the heaviest (40kg) box himself.
This company is a SCAM
Won’t let you talk to the accounts department on the phone have to email which they don’t respond to.
NEVER USE THIS COMPANY (RIP OFF)

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5

Approximate cost: $563

SB
simonb721 20 Apr 2022 1 review · 600 points

Buyer beware! They load The trucks so makes it difficult for the driver to unload your deliveries and if it takes more than 10 minutes they charge you an extra $90 more.

It’s hidden in their terms and conditions that the buyer needs to supply adequate and suitable equipment. If you’re a residential address they will take your money for the booking (even stating you’re a residential address) load the truck up so it takes more time to unload, then charge you more. Shame on you. Look elsewhere for a better experience.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
BP
benp150 07 Apr 2022 1 review · 600 points

Booked freight to NZ through Transdirect with TNT as the carrier. Upon booking, decided to take out insurance on the shipment to ensure if anything goes wrong I am covered.

2 of the 3 boxes arrived however the 3rd never made it. Received contacted TNT as the carrier to investigate. After almost 2 months of searching warehouses they deemed the box lost and to then contact trans direct.

I then contacted trans direct and they stated that as I had not contacted them within the 7 days the shipment was expected to be delivered they couldn’t process the claim. Although the original 2 boxes out of 3 that were delivered were actually 14 days late.

Disgraceful that a company can lose $2100 worth of goods and then decline the claim based on a time frame issue which wasn’t even realistic.

Will be taking this further. I have previously shipped a lot of items through Transdirect. Will never use again!!

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5

Approximate cost: $459

ML
mikel942 22 Oct 2021 1 review · 600 points

I had booked a Consignment Number: IRE016125459 on Transdirect web site on 14th Sep., the carton's data is correctly input,【carton size 52x42x36cm, weight 28kg, pickup from Beverly hills 2209 to MARAYLYA 2765 】
and the quote list showed TNT is $37.95. CouriersPlease is $42.55. so I chose TNT.
On 29th Sep., they emailed me an Under Declared Collection Notification saying it's 31kgs. Subsequently, an amount of $154.24 is owing for this delivery. This amount will be charged to your original payment method. ( paypal is set as the automatic payment method.)
I have used the same weight data of 28kgs to have booked at least 25 times with them already, None had issues before. if the input date is incorrect for this one, then why is it all correct for former 25s ?

even for now, if try the quote again with the same carton data on their web site, the TNT quote still shows $39.xx. (2$ more )

So, I believe they must be wrong. then emailed back after their surcharge on 29th Sep. they said they would check it and it may take 7 days. But after 2 weeks passed, they have no any update. So I emailed them again, actually TWICE in 3 days, but NO ANY RESPONSE. It's TERRIBLE customer service, they are pretending to be deaf and don't want to solve the issue.
Then I had to reviewed 1* on TrustPilot, then they replied but explained much other things off the point. They explained there will be more postage to a residential address than a commercial address. But BE NOTED, the delivery address was input as Residential already, nothing to do with commercial !

The key is the carton weight. If it’s 28kgs, then postage is $39.xx, if it’s 31kgs, then postage is around $200, then their surcharge will be correct. But this carton is one of 50 cartons imported, same product with same dimension & same weight. Contacted the buyer and confirmed it’s the correct product received. It’s 200% sure that it’s 28kgs. every each of them was weighed in the factory for quality reason. and More than 100 of them were sent with HUNTER EXPRESS previously all using 28kgs without any issue.

Right now still have 24 of them in stock, they can come to weigh it and to PROVE it’s 28kgs. But if they can’t prove it’s 31kgs, they need to REFUND the surcharge. otherwise they are ripping off customers.

======================================================
DON’T USE THEM, they could say you under declared and charge you much surcharge if you set automatic payment with them.
AVOID.
======================================================

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5

Approximate cost: $154

LB
lukeb918 15 Oct 2021 1 review · 600 points

The company alleged the driver waited 23 minutes to collect the item (instead of 15) and purported to therefore increase the cost of the service by around 147% of the original agreed cost. They also waited for over a month after the consignment was delivered to raise this. Poor service, even worse communication. A quick Google search reveals I’m not the first to have this experience with them.. do not use this company for logistics.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
JO
jeremyo131 15 Oct 2021 2 reviews · 600 points

Dodgy billing The quotes request was completed correctly but then a mont later extra charges were applied without my consent and charged to my credit card.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5

Approximate cost: $200

NF
nickf923 19 Aug 2021 1 review · 600 points

Don't use! Check extra charges, driver sits on the street to charges you more.

Stitch up

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5

Approximate cost: $200

NS
noel-s580 30 Jun 2021 1 review · 600 points

I would never reconmmend this business
I booked a return of a faulty coffee machine that Transdirect couriers delivered to us on the 22nd of June the Vendor asked me to use transdirect to book a collection this I did and paid for on the evening of the 22nd and was advised to expect collection on the 23rd. This did not happen and subsequently I have had to rebook every day it is now the 30th of June and the item is still here , despite many ours on the deplorable phone system trying to find out when the item will be collected , to no avail and countless emails promising me that the item will be collected the next day it is now 8 days since I booked a collection and the item has not left , and they have no idea when it will be collected , Very Quick to take the payment up front but unable to deliver. or even know what couriers they have or where they are , very frustrating and a waste of my valuable time . The Vendor is annoyed that the faulty coffee machine has not been returned at this rate it will be out of warranty by the time Transdirect manages to find a courier ,

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5

Approximate cost: $57

DH
darrenh113 15 Jun 2021 1 review · 600 points

Pathet! No care is taken at all. If your item could be damaged in transport it will be. Also arrived 3 days late. No refund no care for their customers.

You will lose your money with these guys

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5

Approximate cost: $70

AO
andrewo989 02 Jun 2021 1 review · 600 points

Shocking. Awful. Bad. Horrific. Untrustworthy.

If these guys decide, they will keep your credit card details and slap you with extreme extra charges. It won't happen straight away, they wait a while to make it harder to follow up.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
AP
alexp372 06 Apr 2021 1 review · 600 points

Scammers, you will post an item with them and AFTER it arrives maybe a month later they will bill your credit card for extra fees.
They don't even offer an explanation of why let alone any proof that extra fees were necessary. AVOID!

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
RK
raellek519 17 Mar 2021 1 review · 600 points

Beware! Very Bad Experience
Beware!! If things go wrong (which let's face it happens often with couriers) they refuse to help. They ignore emails, mislead you with wrong information and most frustrating of all they will refuse to take any responsibility. Currently reporting to ACCC. They are well aware of who Transdirect is because of so many complaints. Unfortunately, they continue to get away with it.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
AM
alysha-m458 16 Mar 2021 1 review · 600 points

I have posted with Transdirect in the past with no issues. I have always posted using the same box from Bunnings. A medium tea chest box that measures 43 x 41 x 60cm. In the past I’ve never had an issue with measurements. This time however I was charged an extra $90 on delivery for 1 parcel and nearly an extra $175 for another parcel. Both supposedly measured 45 x 43 x 62. When I queried the issue they took weeks to get back to me. I provided them with a link to show them the box I used. I even provided them with previous evidence of boxes I’d posted with them in the past where they weren’t charged ludicrous extra fees. Their reply was “you need to provide photo evidence of the actual box with a measuring tape against all 3 sides otherwise we will not do anything about the issue” I replied asking for them to provide photographic evidence that they measured my box with those measurements. They refused to do so saying that they couldn’t provide that evidence. It’s absolutely ludicrous that they demand that evidence from their customers when they can’t provide it themselves. I find it rather suspicious that them bumping up the box measurements by the amount that they did meant that one of the boxes cost about $230 to post instead of $55 and the other about $145 instead of $55. You can bump it up on their website by centimetres until you get to these measurements and it still remains at about $55-60 (I checked to make sure that the price they had charged for those dimensions was actually the correct amount) It’s an absolute scam and they need to be held accountable. Strange how you could also post 3-4 boxes at the same measurements that my boxes actually were than what you can for the measurements that they claim my boxes were. Transdirect also refused to allow me to resolves the issue over the phone due to “record keeping purposes”.

DO NOT use them whatever you do. The worst consumer support I have EVER received from any company. Use Australia Post because atleast then you know what you’re paying and they don’t rip money out of your account without permission.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
LM
lindam786 23 Feb 2021 2 reviews · 700 points

My parcel weighed 7kg and they claim it weighs 30kg and have billed me!!!!
Great pick up and delivery, then out of the blue 3 weeks later they send me an email stating they’re going to charge me $150 as my parcel weighed 30kg not 27kg!! They then proceeded to deduct the money from my PayPal account! I have disputed this with PayPal but it seems the company opened a billing agreement with me via PayPal - without my consent - and PayPal will not do anything because of this. How can they illegally open a billing agreement without my consent then proceed to deduct money whenever they like? AND.... my parcel only weighed 7 kg so I don't know where they got either 27kg or 30kg, yet, they have the nerve to charge me $150!!! I have emailed them several times and they are standing by their EXTRA charge.

I have even tried to replicate their charge by entering different dimensions and weights, eg: I have increased the parcel size to 72cm long 70cm wide 70cm high and almost quadrupled the original weight to 27kg as opposed to my ORIGINAL and CORRECT information of 43.00cm. x 41.00cm. x 60.00cm 7kg and the difference is only $111.90 BUT my parcel was nowhere near this weight or these dimensions! If it had been the courier would not have been able to lift it, not only that, at this weight the TransDirect website states this: "ATTENTION - ITEM EXCEEDS 25kgs.
Items that exceed 25kgs. must be securely packaged on a forklift able Skid, Pallet or Crate. "

As my package was easily lifted by not only the courier, but also myself a 60year plus woman, there is no way that my parcel was any other dimensions and weight than I entered into the TransDirect website.

This company is a rort and I will be taking this further as it is in effect stealing. STEER CLEAR!!

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
TM
tonim32 27 Dec 2020 1 review · 600 points

Courier collected by item on 1 December, 2020 and as of 27 December, 2020 not delivered, cannot contact the company without waiting an hour on the phone. Have requested a insurance form on 3 occasions - not received [removed sentence]. Taking legal action to recoup either the $800 guitar that was being couriered or the value of same.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
TV
tim-v 25 May 2020 1 review · 600 points

Avoid this company by all means!

Used them to get an envelope containing a contract sent to me. No problem there. 2 days later I booked them to return the signed contract to th conveyancer.

Weeks later, I receive an email, stating that I under declared the item and that I d be fined $108 dollars. Between receiving and reading the email, was about an hour. In that time they had already taken the money out of my account. No proof was given, no chance to dispute, nothing.

I sent them an email asking for clarification and stating that my parcel was an A4 envelope.

It took em 3 days to even reply to anything. Then they said they d look into it and later on sent a mail, saying that the courier had measured and weighed my parcel and that I measured 80cm x 60cm x 26 cm and therefore the fine.

I tried to tell em that that is not my parcel they are fining me for.

Their reply was that it is up to me to prove that they are wrong.

Money gone. Customer gone too.

Avoid these scammers coz this could happen to you too

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
LH
lawrenceh396 20 Apr 2020 1 review · 600 points

The package was picked up a day late and I was advised the item was damaged before it was delivered. The excess for a claim was $100 - more than the value of the item.
Very disappointed in the service and no explanat6ion about how the item was damaged, or an apology offered.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
SK
saurabhk337 22 Mar 2019 1 review · 600 points

Never recommend Transdirect
I unfortunately went with transdirect to shift a machine for me. I only went with them as they offered a "Warranty" in case they lost or damaged my possessions. Sure enough they totally destroyed a very expensive machine. I lodged a claim using their so called "Warranty" and waited 100 days to get a pathetic answer back. A claim has been logged and we can’t cover it.
More to this- They failed to turn up. Feeble excuses about broken down trucks only after I started asking why no show.
They use a fake outgoing number.
They have no address on their website.
They refuse to provide full names of staff or company officers.
No apology for failure to provide any service, just a "we aren't going to be able to get out to you [in your area] today"
I would never use this company ever again. I am commencing a major complaint process against Trans Direct at every level. They should not be in business.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
DH
darrenh428 25 Jan 2018 1 review · 600 points

I had to wait all day and no one picked up the parcel. I rang at 1630 hrs and after waiting for 15 mins listening on the phone Transdirect telling me how good they are I was advised that I still had 15 mins to go. I live in an area on the Melb peninsula. I knew if they were not there by 1400 they're probably not going to come., I asked the representative to check and was given the excuse that they could only email and she would not get a reply. I waited till 1702... rang again.... waited for 26 mins.... to be told that it was too late to ring and I should have rung earlier.... now it can not be picked up till next week.... I am FIFO and I'm only home for 1 day a month... I used 5 hrs of not seeing my family because these Trans Direct could not make the delivery... I was told it was my fault... If you are thinking of using these Oxygen thieves I would suggest thinking again.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
JB
joshb106 27 Nov 2017 1 review · 600 points

DO NOT USE TRANSDIRECT AND COURIERS PLEASE!!
Booked an item via Transdirect with couriers please, 11 days later and still no sign of courier. Had to contact Transdirect 5 times for them to finally tell me apparently the courier had already attempted to pick up the item and has advised the package was not out the front to be picked up even though it was and had been the entire 11 days!
No email alerts or any other contact from Transdirect to tell me what was going on. TERRIBLE SERVICE

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
PT
paulinet70 28 Aug 2017 1 review · 600 points

I ordered a metal screen from company in Moe who engaged Transdirect to deliver it. Day of delivery arrived and no screen. Waited on hold for 20 mins twice, no answer. Third time I put phone on loudspeaker and finally got through. Explained parcel hadn't arrived. Lady on phone couldn't care less. Told me it hadn't been picked up and I had to ring the company who booked them to find out if it had been picked up! I told her that the contract was between them and the metal company, not my responsibility to follow it up. Was told to just wait then! Long story short - I rang company, Transdirect had picked up. A week later and I am still waiting for parcel. No way to contact Transdirect except to wait on hold again!! Terrible customer service!

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
RA
rebeccaa172 28 Feb 2017 1 review · 600 points

I sent an item I sold on ebay, after 3 phone calls and almost 1 month later finally tracked down the package. The courier ( couriers please) had advised it had been damaged and they were assessing if it would be safe to have the item returned to sender ( hair products) after having them returned to then have to spend another 20 mins on the phone- send through 3 emails for a warranty claim- to have it all rejected and the reasoning I cannot make sence of. Super disapointed will not be using there services again. STICK with australia post, they may not treat every package with care, howver the claiim system is a lot more just and easy to process

Quality
2/5
Service
1/5
Value
3/5

Approximate cost: $50

lloydt2 #3980 in 31 Jan 2017 3 reviews · 1000 points

Poor customer service, had three goes at picking up the package, after each call to them it was apparently escalated and it was to be picked up the next day...three weeks on and still nothing. I've cancelled the service and going to www.e-go.com.au

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5
mitch-menghi711 07 Oct 2016 1 review · 600 points

So i was recommended by a friend to use these guys. So i did, i opened an account and placed my first order with them. It was an urgent order so i paid more for next day delivery by TNT overnight.

I made the order from website 9am, 1pm comes as pickup is suppose to be between 12-3pm just incase i call to see how things are travelling as the delivery NEEDED to be there by 9am the next morning for a grand opening of a store.

The lady on the other line said, let me check... comes back a few seconds later and says. SORRY SIR YOUR ORDER HAS NOT BEEN PROCESSED DUE TO A 'GLITCH' IN OUR SYSTEMS AND THE ORDER WAS NOT PUSHED TO THE COURIER COMPANY. YOUR DELIVERY WONT MAKE IT, WOULD YOU LIKE TO RESCHEDULE OR GET A REFUND'.

LOL. Awesome, now due to their system failure, my client will not have the item by store opening and the accountability is now on me for not making this happen when i instilled trust in a third party courier company to make this happen.

This is their business, accountability is all on them. This is what you pay for, you pay for the service, the service needs to be delivered. If you cant deliver, get out of business.

This was my first and last time im dealing with them, i ended up going direct from TNT skipping the middle man.

Guys you dont need to use these middle men company, find yourself a good courier company and i think building a rapport with them to get the best prices is the way to go. Transdirect and other guys take a piece of the pie by just facilitating these orders.

Dont forget you are also bound by their systems talking to other courier company systems, things break, and guess what this is exactly what happened to me.

I am most dissapointed with the way the customer service rep handled things, she even said We Are Not Liable For System Glitches, and pretty much shrubbed me off.

I hope others read this and think twice about moving forward with their order.

Quality
1/5
Service
1/5
Value
1/5

Approximate cost: $120

Get free quotes

Need something done?

Tell us what you need and get free quotes from local businesses.

Get free quotes

Free to post, and you're under no obligation to hire anyone.

Business owners

Want more customers? The first step to success is creating a free listing.

Get a professional looking profile with access to our marketplace.

Register free